søndag den 12. januar 2014

Første faste søndag?

Så. Det er søndag, jeg har tømmermænd og jeg har ikke noget jeg skal idag. Men jeg synes faktisk jeg måske skal til at have gang i at blogge igen og det vil jeg knytte til de her søndage med deres uforpligtende tomhed.

*Jeg skal drikke mindre. Det er en ting jeg siger mange gange dagen derpå, men jeg mangler at knække nøden til hvordan det sker i virkeligheden, men jeg bliver simpelthen så utroligt alkoholtørstig når jeg er igang og det minder mig meget om dengang jeg røg hash. Simpelthen. Jeg kunne blive en lille smule skæv og tænke at dét var min plan og så derefter vågne op efter at have røge en fillie all by myself. Hm... Og det vil jeg ikke. Problemet er jo at jeg vil det i øjeblikkene....Som jeg skriver det her, så virker det som et større problem en jeg går rundt og tænker det, men jeg ved ikke om det er fordi jeg nu zoomer ind på det. Hm.... Jeg tænker at det er hvad det er. Jeg tror jeg skal prøve en pause og så tænke over en bedre langtidsløsning. For pauserne virker heller ikke. I situationerne falder jeg altid i. Hmm... Hvilket for mig antyder, at jeg har mindre viljestyrke/større tendens til alkohol en jeg vil. Måske ikke mindre end man kan forvente i det små, men fordi jeg ikke kan styre eskaleringen så er det et rigtigt problem. Så...nu prøver jeg lige at tøjle det og så må jeg altså få styr på skidtet.

*Jeg skøjter rundt i mine hjertesager. Jeg har det lidt somom, at jeg er prinsen i askepot og hendes glassko er det perfekte kys. Jeg læænges efter at kysse. Længe langsomt og inderligt. Hjerteskærende langsomt. Prøvende. Med åndedrag og luft. Med tid. Med massere og massere af tid

Ellers virker tingene. Det er ret fantastisk og som altid lettere angstprovokerende at sætte ord på det.

* Jeg er i process med at skulle holde pause fra bandet. Jeg ved ikke om jeg får lyst til at lege med dem igen, men lige nu har jeg ingen. Det er en meget mærkelig følelse at være i. Det må være lidt ligesom når kærlighed holder op. Det er bare væk, og selvom jeg godt kan lide nogle af aspekterne, så er der intet i mig lige nu, der har lyst eller vilje til at reservere noget som helst, som jeg ikke ville have smidt ud ellers.

Ingen kommentarer: