torsdag den 3. november 2016

Jobjungle, dagpengeland, andrenalin og dybdeborende rollespil. En form for tilstandsrapport...

Sikke en stormstyrke man er i, i sådan et jobsøgningsland. Det er dødbringende kedeligt afbrudt af  hektisk panik, hjertebanke, passioneret håb og dyb ængstelse for at blive afvist.

Men alt i alt går det vidst ret godt med mit færdiguddannede jeg. Baseret på mine venner og bekendtes traumehistorier, så er jeg nået langt og har fået meget positiv feedback allerede. Især når det tages med i betragtningen, at jeg kun har været i gang i et par måneder.

Jeg har en plan b klar til, når de positive situationer løber tør. Der bliver tiden at gå ud og trænge sig på på en arbejdsplads og tvinge dem til at se deres behov for mine kompetencer, men indtil da, så prøver jeg det 'på gammeldaws' maner.

Det nyeste job på bedding har stjålet mit hjerte, men jeg ved jo godt, at det skal der tages forbehold for. Alt er ude for ens kontrol og de mærkeligste små vindstød kan kæntre den pram ens håb sejler afsted på.

Men...jeg tror jeg kan lære at være ok i den her process. Denne omgang har været rimeligt brutal, men sådan er det hver gang jeg prøver noget nyt. Det går jo over og læring er sket. Næste gang er jeg bedre forberedt.

Men nøj hvor ville jeg ønske at der var noget målrette somewhere af somebody til det her dimmitentræs. Der er jo intet der ville forhindre en jobindsats og undervisningsindsat på dette specifikke område og jeg vil bide spids på, at det ville gøre en forskel. Well.. enhver indsats gør mere end ingenting.


Ud over det har jeg spillet Brudpris igen. Det virkede igen - også på trods af de designproblemer man kunne have opdateret siden de sidste run.

Ingen kommentarer: