lørdag den 3. september 2011

At undervises til at undervise ( elevrespons)

Altså...den danske læreruddannelse er indtilvidere tømt for information om, hvordan MAN FAKTISK KAN GØRE I VIRKELIGHEDEN....!?! hvad i alverden er det for noget juks?

Nåh....det skulle jeg så have regnet ud tilsyneladende...men anyways...Note om noget jeg så i en film.

Lærer engagerer eleverne til at skrive egne digte og læse op. So far so good - for de er engagerede i deres eget projekt - men det som Jeanette (praktiklærer 1) så gjorde anderledes, var jo hele " respons" delen. Selv på et lille digt virker det som et værktøj, som engagerer de små egoister i, at være mere med. Med den negative vinkel er det, fordi de så hører sig selv snakke, med den positive vinkel er det, fordi de så bliver gjort opmærksomme på, at deres mening er vigtig og det er dem der er publikum og at publikum har en holdning,

I al sammenhæng tænker jeg, at det er måden at træne den kritiske forbruger/tænker/publikum og styrke eleven,- samtidigt med, at de bliver øvet i at tale pænt. Ganske simpelt.

Ingen kommentarer: