tirsdag den 1. november 2011

op på skrivemaskinen igen

fik påpeget at jeg ikke havde blogget i lang tid, samtidigt med, at lifehacker smed en post om mental sundhed og skrivning online. Så derfor bruger jeg nu min sygeaften på, at prøve at få styr på nogle ting.

Hvad vil jeg? - i en forsøgt prioriteret rækkefølge :)

Få styr på mine finanser!

Tabe mig : Projektet kører med begrænset kalorieindtag og sunde madvarer + alkoholbegrænsning. Jeg er allerede 16 kilo nede og med en etableret livstilsændring...men ih jeg vil have fingrene i det billige tøj...

Rejse : og derfor spare penge. Jeg prøver med at holde endnu skarpere styr på min økonomi end før og med småjobs inde for su'ens tilladte ramme.

Have en iPad :  - jeg burde vel egentligt ønske mig en stabil stationær eller min egen bærbare...men jeg elsker ipadden...ih jeg elsker den :)

Være rask og aktiv : Jeg ligger sløj i skrivende stund og synes det sker for ofte.

Have det sjovt med min uddannelse : har erstattet " få en uddannelse" - jeg har fået blod på tanden i forhold til at opleve ting igen og gider ikke trække flere tænder ud i forhold til uddannelsen, end højest nødvendigt. Hmm..Det er en selvtillid der er tilbage igen.

Holde min nye alkoholprofil : og måske endda få den tatoveret. Jeg er utroligt glad for, at det faktisk virker at lave en gradueret ændring uden katastrofal krise. Det interessante er, at små nederlag så bliver større i sammenligning inde for processen. Ikke dårligt hvis jeg kan holde det fra at ryge ud af perspektiv.

Ordentligt rejseudstyr. - Jeg har superteltet, men resten mangler :)
----

Det er lidt spøjst...jeg har længe holdt fast i, at nuet virkelig skulle være det absolutte fokus for eksistensen og at det derfor også gav mening, at være impulsiv i nogle situationer, så længe det holdt sig inde for mine økonomiske rammer. Men nu strammer jeg de hverdagsrammer strammere op og går aktivt "efter guldet". Om det er pant eller sko der sættes på den blå avis, så er målet at skrabe de små sedler sammen til en lidt større og så komme på et tog og se noget verden. Det har ventet alt alt for længe og jeg tror langdistancegøglet gjorde, at jeg både syntes jeg rejste og at jeg fik brugt penge på snævert budget. Nu hvor det på ingen måder er aktuelt, så tror jeg, at en solid opstramning vil give mig den ægte luft under vingerne, som jeg troede jeg havde før, men af gode grunde ikke følte.

Ih jeg glæder mig. Jeg glæder mig så utroligt meget og må lige lave et punkt til på listen over ting jeg gerne vil have. Rejseudstyr og så afsted. Verden jeg glæder mig til at opleve dig igen. Mine øjne tørster efter dine detalier og jeg tror mit hjerte bruser med mod, fordi det igen tror det er muligt.


Ingen kommentarer: