torsdag den 20. oktober 2022

Gratis betyder ikke tilgængeligt

Angsten... Som måske er under min depression? - Jeg prøvede jo engang at komme i behandling for den. Det må have været omkring dating af helgenen tror jeg. Der fik jeg at vide at min tilbageviste diagnose stadigvæk stod et eller andet sted, så derfor kunne jeg ikke komme i gruppeterapi. Så måtte jeg på quest for at få tilbagevist min diagnose og ringe rundt og møde op og finde folk. Da jeg havde siddet til samtale med én psykiater og prøvet den absurde situation at skulle modbevise noget, så fik jeg en samtale med den overlæge der havde haft opsyn med afdelingen da jeg var tilknyttet og som sagde han aldrig så diagnosen passe på mig...

Men om det betød at jeg så faktisk har fået den tilbagevist og kan komme i angstbehandling. det ved jeg sgu ikke. For længden af questen for tilbagevisningen tog så lang tid at jeg tror jeg glemte formålet. Det har taget måneder. Måske længere. Så det nåede vidst aldrig tilbage til angst-gruppen som først afviste mig, selvom jeg så havde haft den her indsigt før. Så dét er typisk. Gratis betyder ikke tilgængeligt.
Så nu vil jeg prøve at få noget angstbehandling.

Jeg lever jo ok med det, men det kunne da være fantastisk befriende hvis jeg ikke dagligt brugte energi på at være bange. Det er måske en lidt bombastisk ambition, såen taget mit liv i betragtning, men det er da et værdigt mål. Nu hvor der ikke er nogen til at snakke det ned eller 'ej du var da så gladt et barn' eller alt det andet gaslighting der er foregået, så bliver det måske nemmere at lægge puslespillet og vægte de forskellige brikker retmæssigt og propertionelt. Anyways. Det er wack at det er så svært at få hjælp. Det er træls at det er dyrt når man ikke passer ind i en kasse. Men med erhvervspsykolog på job og måske noget mere ifht massør og egen læge, jamen så kan det da være jeg kan komme videre. Inshallah

Ingen kommentarer: