mandag den 28. marts 2011

En kort - en lang

de lange og og de korte fortællinger i ens liv...

Igår havde jeg en dag lavet af de lange...Ikke fordi det er dem der nødvendigvis fylder mest i hverdagen eller tager meget af ens tid,- men for det første var jeg ude og lege rollespil i en medskabt verden som jeg nu har været en del af on and off i over ti år...Det er fantastisk at have en sådan kontinuerlig ting i sit liv.

Men den anden er endnu ældre og endnu mere sjældent aktuel eller til stede. Det er meget interessant at have et menneske derude i verden som ham.
Altså...egentligt så kender jeg ham ikke. Intet af hvad der har med hverdage og almindeligt liv at gøre. Men jeg har kendt til ham i lidt under halvdelen af mit liv. Ved hvordan han taler, vaner og generelle karakteristiske ting han altid har gjort eller har tillært sig over tid.

Det er mærkeligt fordi jeg holder af ham...eller...de kig jeg har haft ind i hans indre og det jeg kender til hans generelle tilgang til livet. Det er sådan set så længe at jeg har holdt af ham at det er en eller anden form for hjertenær ømhed. Sjovt nok er det en af de eneste der har min hengivenhed som jeg absolut ingen forventninger har til. Hende jeg elsker er i samme ramme, og dog er der ganske naturligt tidspunkter hvor vores liv vikler sig sammen og der derfor er sam-udvikling nødvendigt. Ikke i denne historie dog...Han popper ind i min ende af fortællingen engang imellem,- med sin egenhed og sin lille krog i mit hjerte og så skriver vi et par sider til i den novelle. Det bliver aldrig en roman, men det er en lille tråd at have haft igennem alle de her år.

Det er en meget mærkelig ting. Jeg har en oplevelse af, at så snart det ikke involverer ord, så er han vidunderlig at være sammen med. Men så snart noget som helst skal beskrives eller besvares eller deles fra ham eller jeg....så er det så forskellige sprog at det giver hovedpine.

At han altid fordufter før jeg tænker på at prøve at formulere det...det er så også en fjollet fjollet ting.

Det var også meget mærkelig eller anderledes eller noget nyt ihverttilfælde, at møde manden og ikke bare fyren. Tid er gået og vi er begge ældre og som det jo medfører kulminativt mærkeligere, trættere og mere i stykker. Mere voksne og virkelige. Og det var en meget virkelig og fin oplevelse.

Det er

Ingen kommentarer: