mandag den 9. februar 2009

xkcd

èn ting er, at søge at få Lucide drømme - et forskningsområde der alligevel er til at tjekke ud på nettet. Men det jeg har er nøjagtigt modsat. Det kommer i perioder, og dette er en af de tider. De sidste tre dage har jeg skulle bruge mindst en halv time om morgenen, hvor jeg skal ryste det af mig. Kæmpe mig tilbage til virkeligheden og håndtere eventuel tristhed eller forbløffelse over, hvordan verden er. Jeg forstår ikke hvordan det kan være så nemt for folk når jeg havner i de her bølger.

Da jeg var yngre kunne jeg ikke tage det som andet end et eller andet tegn. I forhold til, hvor utydelige budskaber min hverdag var fyldt med, så kunne en klar og tydelig drømmesamtale med et menneske virkeligt sætte sig i kroppen.

Og det gør det stadigvæk. Og gerne upassende eller ubelejlige oplevelser i forhold til virkeligheden. Heldigvis aldrig noget klamt...men bare ubelejligt eller fortidspåmindende...

Eller længselsfremkaldende...

Jeg har endnu engang brugt natten med min makker (tm) og ville ønske det ikke var mandag, så jeg kunne jage mig en erstatningshan og få det ud af kroppen. Ikke at det på nogen måde ville være andet end nicotinplaster, men i det mindste ville det rykke mindet om hænderne lidt tilbage i køen. Erstatte det med en detalieret virkelighed.

I forhold til drømmenes komplicerede viriositet, så er virkeligheden grålig og tilfældig. I forhold til mine drømme, virker de fleste virkelige relationer overfladiske og uinteressante.

Eller også er det bare fordi, at så mange folk er for langt væk. Måske er det fordi jeg har lyst til noget lettere tilfældig nærhed og det er mandag og drøn besværligt...måske er det bare fordi..

Ingen kommentarer: