søndag den 1. marts 2009

Puha...jeg burde simpelthen vide bedre...

Men jeg blev vel overmodig eller noget. Så nu sidder jeg og med tåre trillende ud af hjertet, længsel i hænderne og smerte i sjælen. Hele mit jeg synger med i den triste melodi den tragiske fortælling tævede ind i mig. Jeg burde vide bedre.

Og det er selvom, at jeg er ved at have lært at huske, at fortællinger og bøger og film prøver at belære os og moralisere, mere end det er trusler om hvordan ens liv kan blive. Eller beskrivelser af hvad der har været. Flot skuespil og tunge toner i Brokeback Mountain. Og nysgerrigheden brændte mig igen.

Jeg burde vide bedre end at se ulykkelige film og film hvor folk dør, men denne gang var nysgerrigheden for meget. Og av av... Hvordan skal jeg nu kunne sove?

Hvis de nu bare havde ladet moraldelen blive ude, og bare vist smukke skønne og stærke mænd kæmpe om hinandens kys...såå havde det været en - mindre dyb men - god aften. Suk

Ingen kommentarer: