mandag den 14. april 2008

1304 = 26

Hvor er det skønt. Hvor er det fint. Hvor er det bare en dejlig dag, at stoppe op og fejre. At være rolig og opleve. At finde ud af, at man har været glad en hel dag og at intet er farligt eller gået galt.

Idag har min familie og mine venner set hinanden.
Idag har mine venner mødt hinanden.
Idag har vi drukket kaffe og spist kage og snakket om øl og hinandens liv.
Idag har været let og fin og med en afslutning af projektplanlægning og fremadsyn.

Det har været en rolig og udramatisk dag. Det har været naturligt og overraskende.
Uden at vide hvordan sådannoget ville forløbe har det været så fint, at det næsten skyndte sig afsted.

Alting i mig bærer resterne af mistænksomheden. Venter på bomben...som det syner måske aldrig at komme. Og jeg nægter at skabe spøgelser. Jeg vil vælge nye overraskende oplevelser frem for gamle, dramatiske og velkendte.

1 kommentar:

anne sagde ...

Hej! Forsinket tillykke - og tak for igår, for resten.

Når vi får bygget det rumskib, skal det så have FLT-drev, eller skal det være af den slags, der har en have i, så man kan gå og hygge sig med at spise gulerødder, til man når Alph Centauri? Eller ligger vi allesammen i kryostase til vi når frem?

Jeg tenderer selv lidt mod "den hængende have", men det kunne også være lidt godt at tage ti års kold søvn og så først vågne op, når ting skal til at ske.