tirsdag den 18. januar 2011

Praktik dag 9 - Tirsdag d 18/1 2011

Puha en lang dag - 1 time plus en aflyst musiktime der resulterede i, at jeg gik med min praktiklærer over til hendes engelskklasse og sad i fællesrummet med den pige, der var utroligt bagud i forhold til de andre. På 20 minutter nåede vi næsten at hun kunne læse " Mary looks at Sarah and Whispers dont worry Ms Jenkins is in" ..næsten...og jeg ved ikke om hun forstod det. Men hun nåede at føle sig nogenlunde tryg ved mig og prøvede i det mindste. Hun skal testes for ordblindhed/andre indlæringsvansligheder fik jeg også at vide, da jeg spurgte om hun var ordblind siden hun sagde Ni hver gang hun kom til in... Spændende at der, til forskel fra den skole jeg gik i, er så meget mere opmærksomhed på at forstå hvad der gør at børn lærer eller ikke lærer.

Dansktimen gik med fortsat Mindmap - denne gang med noter fra engelsklæreren og hvad hun gerne ville have af fokuspunkter og så deres personlige mål. Dem der nåede at være helt færdige tog en postit og udvælger sig 2 grundfokuspunkter som de som elever selv synes er vigtige at forbedre. På de personlige mål får de også selv mulighed for at byde ind til hvad der skal på tavlen til alle og til ting de selv skal vælge. Det kan være "huske at aflevere mobilen " eller " Huske at bruge klassens køleskab" - Fra lærens side er der " lytte til de andre, lave lektier, komme til tiden osv"


Hmm... Hvad har jeg ellers med mig for idag? Hmm... Musik er et svært fag at holde liv i fordi det er et specialiseret fag af helvedet til. Lige så snart der skal vikar på er der gode muligheder for, at det ender tilbage i klasseværelset. Det giver også mening fordi niveauforskellen på eleverne kan være utrolig høj. Jeg vil meget gerne se, hvor svært det er at lære dem at gå 4 skridt. Måske jeg kan få lov til at gøre det med 5 A i næste uge. Men jeg føler ikke jeg er klar til at have en hel klasse alene endnu. Jeg har ikke værktøj nok til at håndtere, hvis de springer i luften.
Men hvis 4 skridt er til at lære en 5 klasse, så er det til at lave mange mange ting musikalsk / undervisningsmæssigt.- Tror jeg:)

Imorgen er jeg midtvejs i min praktik og jeg er stadigvæk ved rigtig godt mod. Jeg er glad når jeg er derovre og det pirrer virkeligt mine hjernesynapser. Jeg er utroligt beæret over, at min praktiklærer har sagt, at hvis jeg senere i mit studie gerne vil prøve nogen ting af, så skal jeg endelig kontakte hende og gøre det med hendes klasse hvis det er. Jeg ved ikke om mit studie indeholder noget som helst af den slags, men det er vel en tillidserklæring. Jeg var også inde forbi skolelederen ( angående problemet med musiktimerne og om jeg så kommer til at mangle timer i mit skema) og nævnte også, at jeg var utroligt glad for at have min praktik hos dem og min praktiklærer og hun havde fået samme feedback fra læren- så dét er jo godt :)

igår var jeg fuldstændigt bombet og idag er jeg fin og frisk og hjemme kl 12 så nu skal jeg læse lidt i mine skolebøger tror jeg. Og lege med mit keyboard og mine nye funky pedaler :)

Ingen kommentarer: